Sopimusehdot

YLEISTÄ

Arjenkauppa.fi (Arjenkauppa) verkkokauppaa operoi Orkla Care Finland (Yritystunnus 1868271-6).

Jos olet alle 18-vuotias, tarvitset huoltajasi luvan tilata meiltä tuotteita.

Pidätämme oikeuden kirjoitusvirheisiin ja poikkeamiin värien suhteen tuotteissamme. Teemme kuitenkin kaikkemme varmistaaksemme, että kaikki kuvamme ovat niin kuvaavia kuin vain mahdollista. Emme voi kuitenkaan taata, että kaikki kuvat edustavat täydellisesti tuotteidemme ulkomuotoa.

Kaikki tuotteet ovat Arjenkaupan omaisuutta kunnes olemme saaneet niistä täyden maksun.

Kaikki huijaus- ja petosyritykset raportoidaan poliisille. Arjenkaupalla on oikeus keskeyttää tai peruuttaa tilaus huijaus- ja petosyrityksissä.

HINNAT

Kaikki Arjenkaupan hinnat sisältävät Suomen arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintamuutoksiin ja -virheisiin.

Tarjoukset ovat voimassa niin kauan kuin tavaraa riittää sekä ilmoitetun kampanja-ajan.

Etukoodeja voidaan käyttää vain normaalihintaisiin tuotteisiin ellei muusta ole erikseen ilmoitettu. Jotkin etukoodit voivat olla henkilökohtaisia. Pidätämme oikeuden poistaa etukoodeja ja peruuttaa niihin liittyviä etuja jos epäilemme huijausta tai petosta. Yleensä voit käyttää vain yhden etukoodin per tilaus.

TILAUSVAHVISTUS

Sinun ja Arjenkaupan välille syntyy sitova sopimus kun tilaat Arjenkaupasta ja hyväksyt Arjenkaupan sopimusehdot. Kun tilauksesi on hyväksytty, sinulle lähetetään automaattinen tilausvahvistus antamaasi sähköpostiosoitteeseesi. Tilausvahvistus toimii myös vakuutena maksun lisäksi. Pidätämme oikeuden kaikkiin toimitusmuutoksiin niissä tapauksissa, joissa varastosaldo on ollut tilausta tehdessä virheellinen. Jos emme pystyy toimittamaan tilaustasi, peruutamme tilauksesi ja läheämme sinulle automaattisen sähköpostin peruutuksesta.

MAKSAMINEN

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Mikäli haluat reklamoida tai palauttaa tuotteen, sinun kannattaa olla yhteydessä suoraan verkkokauppaan, josta tuote on tilattu.

Pankkimaksut
Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Paytrail Oyj, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Luottokorttimaksut
Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard - ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode - ja American Express SafeKey -todentamispalvelut. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Mobiilimaksutavat
Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa.

Lasku- ja osamaksupalvelut
Lasku- ja osamaksupalveluita Paytrail Oyj:n kautta tarjoavat OP, Collector, Jousto ja AfterPay.

Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot.

TOIMITUS

Tilaukset toimitetaan valitsemallasi toimitustavalla Axla Logisticsin operoimana. Tuotteiden pakkaamiseen käytetään mahdollisimman paljon kierrätettyä materiaalia ja vältämme muovin käyttöä tuotteiden suojaamisessa.
Tilausten normaali toimitusaika on 2-4 arkipäivää.
Ahvenanmaalle toimitettavien tilauksien arvonlisävero 24% maksetaan kaksinkertaisena. Pahoittelemme tilannetta.

Lue lisää toimitusvaihtoehdoista täältä.

Toimitusvahvistus
Kun tilauksesi on pakattu ja valmis lähetettäväksi, saat toimitusvahvistuksen ja paketin seurantakoodin tilauksessa ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen.

Vastuu
Arjenkauppa on vastuussa kuljetuksesta aiheutuneista vahingoista, esimerkiksi tuotteen rikkoutumisesta tai tilauksen katoamisesta matkalla meiltä sinulle. Kun tilaus on toimitettu sinulle, vastuu tuotteista siirtyy sinulle ja olet myös vastuussa palautukseen liittyvistä riskeistä.

Lunastamattomat toimitukset
Arjen Kauppa perii 10€ per lunastamaton paketti kattaaksemme kustannuksemme.

VAIHDOT & PALAUTUKSET

Me Arjenkaupassa emme ole tyytyväisiä ennen kuin sinä olet. Jos et ole tyytyväinen verkkokaupastamme hankkimaasi tuotteeseen tai tuotteisiin, voit lähettää ne meille takaisin 14 päivän sisällä alkuperäisestä ostopäivästä. Palautamme rahat saatuamme palautettavat tuotteet.

Tuotteiden palautusmaksu on 5,90€. Arjenkauppa vastaa virheellisten ja viallisten tuotteiden palauttamiskustannuksista.

Ennen kun palautat tilauksesi tai tilauksessa tulleita tuotteita, ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse arjenkauppa@orkla.fi.

Palautettavien tuotteiden tulee täyttää seuraavat kriteerit:
  • Tuotteet ovat avaamattomia ja käyttämättömiä.
  • Tuotteiden tulee olla samassa kunnossa ja niitä tulee olla sama määrä kuin silloin kun sait ne.
  • Kaikki laput, jos niitä on, tulee olla pidettynä kiinni tuotteissa ja alkuperäinen tuotepakkaus tulee myös palauttaa.
  • Hygieniasyistä noudetuilla elintarvikkeilla ja ravintolisillä ei ole palautusoikeutta.
Tuotteita ei ole mahdollista vaihtaa ilman uutta tilausta. Jos haluat tilattujen tuotteiden tilalle uusia tuotteita, sinun tulee tehdä kokonaan uusi tilaus ja palauttaa aiemmin tilatut tuotteet.

Kaikki palautukset, vaihdot ja reklamaatiot ovat riippuvaisia Arjenkaupan hyväksynnästä. Jos kaikki ehdot eivät täyty, emme valitettavasti pysty hyväksymään palautusta. Pidätämme oikeuden myös tehdä kohtuullisia vähennyksiä tuotehyvityksien summasta riippuen palautettavan tuotteen kunnosta, jos olet esimerkiksi käyttänyt tai rikkonut tuotetta tai pakkausta (tämä sisältää myös lappujen ja vastaavien irroittamisen tuotteista).

Reklamaatiot
Meille Arjenkaupalle on tärkeää, että olet tyytyväinen. Takaamme, että tilaamasi tuotteet ovat virheettömiä. Jos kuitenkin saat virheellisen tai väärän tuotteen, palauta tuote meille niin pian kuin mahdollista, kuitenkin viimeistään 14 päivän sisällä. Arjenkauppa vastaa virheellisten tuotteiden palautuskustannuksista.

Kaikki palautukset, vaihdot ja reklamaatiot ovat riippuvaisia Arjenkaupan hyväksynnästä. Reklamaatio ja palautusasioissa ota aina ennen palautusta yhteyttä asiakaspalveluumme arjenkauppa@orkla.fi

Hyvitys
Hyvitys reklamaatiotilanteissa on riippuvainen Arjenkaupan hyväksynnästä. Jos olet oikeutettu hyvitykseen, tuotteiden ostosumma ja mahdolliset toimituskulut palautetaan 1-2 viikon kuluessa tilaukselle tehdylle maksutavalle.

Vahingoittuneet ja puuttuvat tuotteet
Jos tuotteet ovat vahingoittuneet tai ovat virheellisiä, tulee sinun ilmoittaa siitä meille 14 päivän sisällä tuotteiden vastaanottamisesta. Voit tehdä tämän ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme arjenkauppa@orkla.fi ja ilmoittaa virheistä. Säilytä aina alkuperäiset pakkaukset ja kuvaa vahingoittunut tai virheellinen tuote.
Jos toimituksesta puuttuu tuote, tulee sinun ilmoittaa siitä välittömästi asiakaspalveluumme arjenkauppa@orkla.fi.

TIETOSUOJA JA HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELY

Tietosuoja
Arjenkauppa on osa Orklaa, ja koska olemme osa Orklaa, noudatamme Orklan tietosuojakäytäntöjä. Voit lukee niistä lisää täältä.

Yleistä tietoa arjenkaupan henkilötietojen käsittelystä
Arjenkauppa on rekisterinpitäjänä vastuussa henkilötietojesi käsittelystä, ja lupaamme käsitellä tietoja huolellisesti.

Tarkoituksemme henkilötietojen käytölle
Tarkoituksemme henkilötietojesi käsittelylle ilmoitetaan nimenomaisesti tai se on ilmeinen meidän kanssa käymäsi yhteydenpidon asiayhteydestä. Tavallisesti tietojesi käsittelyn tarkoituksena on käsitellä sinulta saamamme kysely tai pystyä tarjoamaan sinulle tilaamasi palvelu tai tuotteet. Tarkoituksemme voi myös sisältää kommunikoinnin kanssasi sekä viestinnän, tuotteiden tai palveluiden parantamisen.

Laillinen perusteemme henkilötietojen käytölle
Käsittelemme henkilötietoja vain lain asettamissa rajoissa. Laillinen peruste voi olla joko se, että
  • käsittely on välttämätöntä sopimuksen täyttämiseksi kanssasi, tehtävien suorittamiseksi ennen tällaista sopimusta, meillä on muu oikeudellinen velvoite
  • olet antanut meille nimenomaisen suostumuksesi tietylle käsittelylle, esimerkiksi tilaamalla uutiskirjeen
  • meillä on oikeutettu etu tietyntyyppiseen henkilötietojen käyttämiseen ja oletamme hyväksyväsi tämän kanssamme tapahtuvan yhteydenpitosi perusteella. Oikeutettu etu voi toimia laillisena perusteena meillä kolmessa tapauksessa:
    • Jos olet tilannut jonkin uutiskirjeistämme, voimme tehdä personointia tehdäksemme markkinoinnistamme entistä merkityksellisempää sen kohdeyleisölle.
    • Jos olet tilannut jonkin uutiskirjeistämme, voimme käyttää sähköpostiosoitettasi ja tietoja yhteydenpidostasi kanssamme näyttääksemme personoituja mainoksia kolmansien osapuolten verkkosivuilla (kuten sosiaalisessa mediassa tai verkkolehdissä).
    • Jos olet kirjautunut verkkokauppaamme ja sinulla on tuotteita ostoskorissasi, voimme myöhemmin lähettää sinulle sähköpostiviestin, jossa muistutamme ostoskorista.
Henkilötietojen poistaminen ja anonymisointi
Poistamme henkilötietosi, kun olemme käsitelleet kyselysi, täyttäneet kanssasi tekemämme sopimuksen, laillinen velvoitteemme käsitellä tietoja lakkaa tai kun peruutat suostumuksesi ottamalla meihin yhteyttä edellä kuvatulla tavalla.

Vaihtoehtona tietojen täydelliselle poistamiselle voimme poistaa osia tiedoista, joista sinut voidaan tunnistaa, mikä tarkoittaa sitä, ettei tietoja voi enää yhdistää sinuun. Voimme käyttää tällaisia anonymisoituja tietoja kokemustietokannassamme sekä tehdä niiden perusteella analyysejä tai tilastoja Arjenkauppa.fi -verkkokaupan markkinoinnin ja tuotteiden kehittämiseksi vastataksemme kuluttajien mieltymyksiä ja tarpeita.

Käsittely kolmansien osapuolien tarjoajien järjestelmissä
Saatamme tallentaa, analysoida ja luokitella henkilötietojasi käyttämällä kolmansien osapuolien tarjoajien järjestelmiä. Huomaa, että tällaiset kolmannet osapuolet eivät saa käyttää tietoja omiin tarkoituksiinsa tai jakaa tietojasi muiden kanssa, ja kolmannet ovat velvollisia suojaamaan tiedot.

Henkilötiedot tallennetaan Microsoftin palvelimille Euroopassa. Mikäli Microsoft tarvitsee antaa tietoihin tilapäinen pääsy EU:n ulkopuolisiin maihin sijoittautuneille järjestelmän hoitajille, esimerkiksi vian korjaamiseksi, käytetään tähän asianmukaisia laillisia yksityisyydensuojatakuita (EU:n standardiehdot tai EU:n ja Yhdysvaltojen tietosuojasertifikaatti). Voit halutessasi pyytää meiltä sähköpostitse kopion asianmukaisista laillisista yksityisyydensuojatakuista.

Yhteydenpito, pääsy henkilötietoihin jne.
Ole hyvä ja ota meihin yhteyttä privacy@orkla.no mikäli haluat nähdä, luovuttaa, korjata tai poistaa tallentamamme henkilötiedot. Sinulla on myös mahdollisuus osoittaa valituksesi tietosuojavaltuutetulle, jos et ole tyytyväinen tapaan, jolla käsittelemme henkilötietojasi.

EVÄSTEET

Jotta voisimme palvella sinua mahdollisimman hyvin asioidessasi verkkokaupassamme, käytämme sivuillamme evästeitä esimerkiksi pitääksemme kirjaa ostoskoriisi lisäämistä tuotteista. Arjenkauppa ei käytä evästeitä tallentaakseen mitään henkilökohtaisia tietoja sinusta. Jos et hyväksy evästeiden käyttöä, voit asettaa selaimesi asetukset estämään evästeiden käytön.

YLIVOIMAINEN ESTE

Arjenkauppa ei ole vastuussa mistään tämän sopimuksen mukaisen velvoitteen täyttämättä jättämisestä, jos este perustuu poikkeusolosuhteisiin jäljempänä esitetyllä tavalla, ja se estää, vaikeuttaa tai viivästyttää velvoitteen täyttämistä. Poikkeusolosuhteita ovat esimerkiksi sääntelyviranomaisten toimet ja laiminlyönnit, uusi tai muutettu lainsäädäntö, teolliset toimet, saarto, tulipalo, tulva, sabotointi tai suuronnettomuus tai muu luonnonkatastrofi. Tämä pätee teollista toimintaa tai saartoa, vaikka Arjenkauppa olisi sen kohteena tai harjoittaisi tällaista teollista toimintaa. Jälkimmäisessä tapauksessa Arjenkauppa ei ole velvollinen korvaamaan vahingonkorvauksia, jotka Arjenkauppa on osoittanut normaalia varovaisuutta. Arjenkauppa ei missään tapauksissa ole vastuussa epäsuorista vahingoista. Ylivoimaiseen esteeseen sisältyy myös sääntelypäätökset, joilla on kielteinen vaikutus markkinoihin ja tuotteisiin; esimerkiksi varoitustekstit, myyntikiellot jne. tai epänormaali taloudellinen taantuma samoin kuin jos yritys on joutunut operaatioihin vaikuttavaan rikolliseen toimintaan.

RIITATILANTEET

Kaikki näihin ehtoihin liittyvät riidat ratkaistaan Suomen lain mukaan Suomen tuomioistuimessa.